「SUNAO」シリーズ リニューアル(2020–)
江崎グリコ株式会社
SUNAO series design renewal (2020-)
Ezaki Glico Co., Ltd.
Category: Packaging Date: 2020
からだにやさしく、100%食べることを楽しめる。
そんな思いから2017年に誕生したSUNAOの世界観を、さらに明確にするためにパッケージの全面リニューアルを行いました。
新たにSUNAOの頭文字である”S”とカトラリーを組み合わせたブランドシンボルを加えることで、より印象に残るロゴマークに仕上げています。
またパッケージでは、ブランドの想いを綴った文章と製品写真を組み合わせることによって、素材へのこだわりや、健康的な商品であることが一目で伝わるよう表現しました。
Healthy and 100% enjoyable to eat – this was the concept behind the SUNAO brand when it was first introduced in 2017. The packages of the full lineup went through a renewal to further clarify and enhance this concept.
A new brand symbol mark with the combination of the initial "S" and cutleries has been added to create a more memorable logo.
The packaging was designed to convey at a glance the brand's commitment to ingredients and healthy products by combining text describing the brand philosophy with photographs of the products.
→ SUNAO ブランドサイト→ SUNAO brand website