シャンペンティー
株式会社西武百貨店
“Champagne Tea”
THE SEIBU DEPARTMENT STORES, LTD.
Category: Packaging Product Date: 1988
1年のうち、ごく限られた時季にしか摘むことのでない、格別に香しい葉をもとにした紅茶。白っぽい葉が泡のように混ざって見えるためシャンペーンティーとよばれ、生産量の少ない貴重品です。
「稀少性による高級品」という商品概念を理化学用容器のシリンダーに見立てました。シリンダー容器はコレクター的展示性を宿しています。それは、めずらしい紅茶を味覚体験するのには格好な形状で、スプーンですくいだした葉から、品のよい味を何回も煎じわけて楽しむ、儀式性の充足も意図しました。
The black tea produced from the extraordinary fragrant tea leaves that could be picked in extremely limited period only in a year. The valued item with limited production volume called as champagne tea. for the mixture of foam like white tea leaves. The merchandise concept of "highly valued quality goods for its limited volume" was taken into the cylindrical container for chemistry. The cylindrical container had the potentiality of a collector's item. This was a best form to taste a rare kind of tea. Satisfying a ceremonial feeling was also intended in the design that people could enjoy elegant fragrance frequently brewed from the leaves scooped by a spoon.