化粧品シリーズ「HERA」
株式会社パシフィック・コーポレーション
“HERA”
PACIFIC CORPORATION (Korea)
Category: Packaging Product Date: 1996
韓国化粧品業界のリーダー的存在である株式会社太平洋は、東アジアのオリジナリティを反映した高級商品として「HERA」を開発しました。
東アジアに通底する宇宙観である「天円地方説」に着目して、すべての容器造形の拠所としました。この円と方形のみによる単純な造形がつくり出す独自の高級感は、現在もなお多くの韓国の消費者に支持されています。
ギリシャ神話に由来したブランド名称から、「天空の女神『HERA』の美を地上の女性に伝えることがこのブランドの使命である」いうストーリーを設定しました。この考え方はブランド・イメージを伝達するすべての媒体を統合するものです。
The Pacific Corporation, leading cosmetic company in Korea, developed "HERA" as a quality product reflecting East Asian originality.
The formative expression of all containers was relied on the idea of universe, spherical cosmos and square earth, existing in common in East Asia. The quality feeling unique to the expression, created by simple form with circle and square, has been still supported by many Korean consumers.
The brand name "HERA" was taken from Greek myth, and a story was set as a design concept that the mission of the brand was to convey the beauty of the goddess "HERA" in heaven. The concept was to unify all media to convey the brand image.