男性用化粧品「MIREPA」
株式会社パシフィック・コーポレーション
“MIREPA” cosmetic series for men
Amore-Pacific Corporation
Category: Packaging Product Date: 2000
近年、韓国における男性用化粧品の市場が急速に活性化しつつあります。この計画は株式会社パシフィック・コーポレーションの代表的な男性用化粧品ブランド「MIREPA」(未来派)の主要商品のリニューアルデザインでした。
認知度の高い従来商品の青いボトル色をブランドの既得価値として生かしながら、「未来派」というブランド名称にふさわしいイメージづくりを行いました。
現代の韓国男性のシンプルで都会的な生活様式を反映しながら、未来という時間の概念を表現するためのエレメントを開発しました。「MIREPA」はこのデザインによって、幅広いユーザーを獲得し、ブランドの若返りに成功しました。
In recent years, the Korean market of men's cosmetic has been rapidly vitalized. This project was a renewal design of the major cosmetic product in "MIREPA" (futurism) brand of the Pacific Company.
While utilizing well recognized blue bottle color as proven value, the image worth for the brand name "futurism" was created.
The element was developed for expressing the concept of time called future, by reflecting simple and urbanized life of today's men in Korea on the other hand. "MIREPA," by this design, had succeeded in revitalizing the brand by obtained the wider range of users.