ウィスキー「Oak Master」
メルシャン株式会社
Whisky “Oak Master”
MERCIAN CORPORATION
Category: Packaging Date: 2002
地道に売り上げを伸ばしてきた、低価格帯のウィスキーのリニューアルです。広告等ほとんどなく店頭のパッケージにより訴求されてきたこともあり、おいしさ感の表現がポイントとなりました。味覚的な訴求点である「樽香る」辛口ウィスキーをセンターに配し、ダークカラーに金の文字で表現することにより、高級感や品質感を表現しています。クラシカルな瓶形状やテクスチャー風のグラフィック表現により全体の雰囲気を、価値以上のものに見せています。競争の激しい価格帯の中で、押し出しの強さではなく、品質感で際立てる製品となりました。
The renewal design project of a moderately priced whisky which sales volume has steadily increased. With its background of almost no advertisement but the package displayed at store fronts, the point of the design become the expression of good taste feeling. Price and quality feeling are expressed by placing palate appealing phrase"Fragrance" of Japanese Apricot, dry whisky in center of the label in gold letters with dark background. The design succeeded in making overall atmosphere looks like more than price by arranging a classical shape and texture of the bottle. In highly competitive field, the whisky become the product outstanding its in quality rather than making it in masculine expression.