果汁飲料「ウェルチ」
アサヒ飲料株式会社
Fruit Juice “Welch's”
ASAHI SOFT DRINKS CO.,LTD.
Category: Packaging Date: 1997
1997年、膠着状態にあった果汁飲料市場に新規ブランド参入したのが、果汁飲料ブランド「ウェルチ」です。1869年創業の米国老舗ブランドをいかに国内に広めるかが当初の課題でした。ブランドロゴの認知に重点が置かれた戦略は、和文ルビの採用と他表示の抑制によるブランドロゴ強調型とされました。ブランドが浸透した2006年には、消費者ニーズに応えた容器軽量化に着手、売上増と共に認知率とブランドイメージアップという好結果につながりました。蓄積されたブランドイメージを核とし、個々の商品やカテゴリーの特性を活かした商品デザインを心掛けています。
In 1997, came into stalemate market of fruit juice beverage as a new brand was fruit juice beverage "Welch." The first issue was how to promote and expand the time-honored brand, established in 1869, in domestic market. The strategy focused on the recognition of the brand logo was set to emphasize the style by straining the other indication in the label and putting phonetic (kana) assistance on the Chinese (kanji) characters. In 2006, having the brand already permeated, weight reduction of the container had started to respond to users' requests. The try then had led to a good result with rising recognition rate and brand image along with increasing sales volume. With accumulated brand image as its core, the product design utilizing the features of respective products and categories is still being tried.