果汁飲料「ウェルチ」コンビニ商品
アサヒ飲料株式会社
Fruit Juice “Welch’s” for CVS
ASAHI SOFT DRINKS CO.,LTD.
Category: Packaging Date: 2004
「ウェルチ」は2004年に競争が激しく新規参入が難しいといわれるコンビニの飲料市場に進出しました。メインユーザーである若年層に訴求できる鮮度のあるデザインが求められる中、老舗ブランドの資産を活かした濃厚で上級品質イメージの商品から旬なカジュアルイメージの商品まで幅広い商品のデザインを一貫して行うことにより、「ウェルチ」ブランドの浸透と定着を図ってきました。GKグラフィックスは、都度、その発信するメッセージを的確にヴィジュアル化してコンセプトを伝える事を主眼とし、それを継続することでブランドイメージの確立に貢献しています。
In 2004, Welch accomplished to join the market of convenience store (CVS) beverage that was thought to be tough.
A quick development and fresh design are required to appeal to youth population who are main customers of CVS. Home use Welch has been showing good sales, at a volume store by utilizing the established brand asset, for its rich and quality taste. It has been tried to penetrate and to settle in the market of a new category of Welch brand by developing products lineup ranging from succeeding the rich and quality taste to an up dated casual image type adapted to the nature of CVS channel.