ソフトウェア「一太郎」「花子」
株式会社ジャストシステム
“ICHITARO”, “HANAKO” word processor
Justsystem Corporation
Category: Packaging Date: 2000
ジャストシステムの主力ソフトブランド「一太郎」「花子」のリニューアルは、2000年のバージョン「11」に始まり、3年間に渡りデザインチェンジを繰り返すプロジェクトになっています。
伝統的に引き継がれている要素を維持しつつ、バージョンごとに進化する製品特性を盛り込み、常に新しい試みを施したデザインチェンジにモデルチェンジしています。バージョン「11」では、シンプルなデザインによるインパクトのある店頭効果を、「12」ではよりビジネス分野にシフトする知的企業イメージの添加を、「13」では正面と側面の概念を振り払い、従来の店頭にとどまらず、web上でのインパクトも意識したパッケージを意図しました。
The Package Renewal project of "ICHITARO" and "HANAKO," the brand of major software of the Just System was having 11th version up.
Refining of graphic factors for impact on storefront and the succession of existing image were conducted with traditional symbol color and the dynamic layout of distinctive logotype of Chinese characters. The simple design of the body package was maintained by concentrating promotional copies on the sleeve for a storefront display. At the same time, by having version number "11" in black background, biggest change was appealed.