「Creep」スティックタイプ
森永乳業株式会社
“Creap” Stick Type
Morinaga Milk Industry Co.,Ltd.
Category: Packaging Date: 2011
愛されて50年。2011年クリープ発売50周年の節目に、「スティックタイプ」のデザインリニューアルを行いました。クリープは競合の中で唯一、ミルク生まれの成分でつくられた商品です。
"黄色の地に赤いロゴ"というブランド資産は継承しつつも、特徴であるミルク感の訴求、スティックというカジュアルさ(簡易性)を生かし、エントリーユーザの獲得を狙うファッション性をポイントにしています。
メインビジュアルは「カフェあるパリの街並み」をテーマとして、ファッション誌等で活躍されているイラストレーター・田中麻里子さんを起用し、イメージの刷新を図りました。個包装も同様に、可愛らしいイラストで展開しています。
ベース部分には白いグラデーションを加えることで、ミルク感の表現とともに、より軽やかで親しみやすい印象を与えています。
In 2011, the design renewal project on "Creap" stick type" had taken place on the occasion of 50th anniversary since the product has been in the market well loved by consumers. The creep is the only product made from the ingredient of milk among many competitive products.
Having set the fashionable nature as a feature appealing to entry level users, the design has embodied milky and casual feeling unique to the product while it succeeded the brand resource of the red logo in yellow background.
The project employed an illustration, commissioned an illustrator Ms.Mariko Tanaka who was popular in a fashion magazine, of Paris town-scape with a café as a primary theme to renovate the previous image. The individual package design has been developed with a lovable illustration, as well.
The design as a whole has a familiar and casual impression along with milky expression through white gradation added in the background.