「オリンパス」VI計画
オリンパス光学工業株式会社
“Olympus” Visual Identity Project
OLYMPUS CORPORATION
Category: Branding Date: 2000
企業は技術や時代の要求を背景としながら常に変化してゆきます。オリンパス光学工業株式会社は、高い光学技術を基盤にしながらデジタル技術との融合を図ることで、次世代への変革をすすめてきました。
この計画では、世界的に認知されているロゴマークに、新しく開発した「OPTO-Digital Technology」を表現した黄色い罫線を加えることで、既得価値を生かしながら、新しいイメージ伝達に成功しました。
また、既存のブルーに補色である黄色を組み合わせることにより、相互に彩度を高く見せることで、新鮮なイメージ伝達と高い誘目性を実現しました。
Corporations are always changing with technologies and requirement of the times as their background. OLYMPUS CORPORATION has proceeded innovation toward next generation by trying to integrate digital technology and its highly proven optical technology. Conveying a new image was achieved while utilizing existing value. The image was enhanced by graphics by adding yellow lines expressing newly developed "OPTO-Digital Technology" to the world renowned logo mark.
Also transmitting the fresh image and high eye catching effect were implemented in high chroma emphasized by combining existing blue and its complementary color of yellow.