「カフェ・ノ・バール」ブランディング
三菱商事株式会社
“Cafe no Bar” Branding
Mitsubishi Shoji Packaging Corporation
Category: Product Branding Date: 1987
コーヒー消費大国日本。拡大する需要のなか、個性的なブレンドや焙煎の商品が市場をにぎわせています。
ブラジルの日系農園から特約輸入の上質な豆によるレギュラーコーヒーの缶。本物の味を密封容器に詰めて、日本に運ばれたという品質表現を缶の形状に語らせたデザインが特徴です。締具付きの蓋とスプーンは特製、コーヒーをたてる動作(作法)の楽しみを提供しています。このレギュラーに始まり、インスタント、豆売り、アイスコーヒー、缶ドリンクへと品揃えがされ、短期間の内に売り場とブランドを確立しました。表現様式の再構築によって新たな存在感を主張する、デザインによる企業戦略的なパッケージです。
Japan, the great volume consumer of coffee. In expanding demand, many brands of coffee with a unique blend and roast are crowding market.
The can packed with regular but quality coffee was imported from the exclusively contracted Brazilian-Japanese coffee farm. The design was featured by the form of the can expressing genuine taste sealed in a tight container and was brought to Japan. The lid with a clamp and a spoon was an exclusive production, and they are offering pleasure of the manner of preparation. Sales spots and brand were established in short period by lining up merchandise range from regular, instant, beans, iced coffee, canned drink. This was the business strategic package that declares the new presence of the product through re-structuring design style.