「北陸電力」CI計画
北陸電力株式会社
“Hokuriku Electric Power Company” Corporate Identitty
Hokuriku Electric Power Company
Category: Branding Date: 1989
北陸電力の企業内活性化を軸としたCI計画の推進にあたって導入されたVI計画です。この計画は、電力供給会社という、地域社会の基盤を支える企業のあり方を、対外的なコミュニケーションを強化する中で見つめ直すといった意義を持っていました。現在もこのデザインが、地域に密着したサービスと共にあります。
シンボルは、エネルギーと先進性を表す斜線帯が組み込まれたイニシャル・マークです。北陸3県の一体化を表す斜線パターンと併用して、アプリケーション・デザインにダイナミックな印象を与えるグラフィック・システムとしました。
協同:株式会社博報堂
This is the Corporate Identity Planning implemented for internally re-vitalizing the organization of the Hokuriku Electric Power Company. The project had a meaning to review corporate policy that supports community infrastructure as a power company by improving outward communication. To date, the design has been with community oriented service.
The symbol was the initial mark combined with a slant striped bar indicating energy and advancing spirit. Parallel to the application of the striped bar, representing the unification of three Northern prefectures, the graphic system for dynamic impression was implemented.
Cooperation: Hakuhodo Inc.