コニカミノルタ株式会社 製品カタログ基本デザイン・ガイドラインの策定
コニカミノルタ株式会社
Product catalog design guideline for Konica Minolta
Konica Minolta, Inc.
Category: Branding Graphic Date: 2015
情報機器事業における製品カタログの基本デザイン及びガイドライン策定を行いました。
カタログ全体の統一感によりコニカミノルタ情報機器事業のブランドイメージを形成すること、また、カテゴリーごとの差別化を行い、選択しやすくすることを目的としています。表紙の基本デザインでは、大きな色面で分割し、同位置に同情報を配置することで、構造的に情報を認識できる仕組みにしました。誰が制作監修してもブランドイメージを保持できるように、表紙・中頁・表4頁の基本的な考え方と使用方法をまとめたガイドラインを策定しました。
We made the basic design and set of design guidelines for product catalogues in Konica Minolta's business technologies segment.
The catalogues were given a unified visual design to form a consistent brand image across the whole business technologies segment. At the same time different expressions were applied according to product category to allow easy identification of catalogues. The basic design for the covers divide the layout into large color planes and place information in the same position across all catalogues, making a structural frame to systematically convey necessary information. We also made a manual of guidelines explaining the concepts and basic usage for cover, inside pages and back cover, in order to maintain the brand image and information system regardless of who executes or manages individual designs in the future.