リノール油脂株式会社
リノール油脂株式会社
“RINORU SALAD OIL” Branding
Riinoru Salad Mill Co., Ltd.
Category: Branding Date: 1996
食品のパッケージは永年に渡り、そのビジュアル表現を企業やブランド訴求を主体としたデザインと商品個々の訴求を主体としたデザインを交互に繰り返しています。
1996年当時、ギフト市場は個々の商品特長よりもブランド優先の状況でした。リノール油脂の製品は、個々に特長を持った優れた商品は多かったものの、市場のブランド認知率は低いものでした。このプロジェクトは、リノール油脂自らが始めてブランドアイディンティティを立ち上げ、シンボルマークと商品の顔を統一した事業でした。
For many years, the visual expression of food packaging has been alternately taken "the face of a company or a brand" and "the face of respective products." In 1996, gift market was in the trend that brands predominated over the distinction of respective products. However RINORU OIL's product lines had many quality products with distinctions respectively, the brand recognition of the market was poor. The project was, first time for the company for its own, to unify the expression and Symbol Mark by creating a brand identity.