大分県DX推進戦略
大分県
Oita Prefecture DX Promotion Strategy
Oita Prefecture
Category: Branding, Graphic Date: 2022
大分県では暮らしや産業、行政などあらゆる分野でDXを推進するための「大分県DX推進戦略」を策定し、GKグラフィックスはそのビジュアライズに関するデザイン業務を担当しました。
本戦略においては県民視点で「ありたい姿」を描くことを重視しており、目にする多くの人が自分ごととして捉え、体験してみたいと感じてもらえるよう、職員のみなさんと共創しながら大分県の「ありたい姿」を可視化することに取り組みました。
Oita Prefecture has formulated the "Oita Prefecture DX Promotion Strategy" to promote digital transformation in all areas of daily life, industry and public administration, and GK Graphics was responsible for the design work related to the visualization of the strategy.
This strategy focused on the citizens’ view of life as they would like it to be. We worked in collaboration with the government staff to visualize this vision so that it would be personally relevant to as many people as possible, and they would want to experience it.
→ 「大分県DX推進戦略」について→ about Oita Prefecture DX Promotion Strategy
具体的には県職員のみなさんとワークショップを開催し、大分県の「よりどころ」を見いだすことで「ありたい姿」のキーワード抽出やフレーズ化を行いました。
その後ワークショップでの成果をもとにビジュアルの検討を進め、本戦略の冊子全体へのイラストレーション展開やロゴ制作、紙面構成等のデザイン支援を行いました。のびのびとおおらかな雰囲気のなかにも躍動感や新鮮さを感じられるようなイラストレーションで、大分県の「ありたい姿」を表現しています。In the process we held workshops with government staff members to search for the identities and values of Oita Prefecture, and extracted keywords and phrases for "the way we want to be".
Based on the results of the workshop, we proceeded with visual studies, and provided design support for the visualization of this strategy, such as the illustration development of the whole booklet, logo creation and page layout, etc. The illustrations express "the way we want to be" for Oita Prefecture in a spontaneous and relaxed atmosphere with a sense of dynamism and freshness.