「ユーノス」VI計画
マツダ株式会社
“EUNOS” Visual Identity
Mazda Motor Corp.
Category: Branding Date: 1988
日本の車は、人々のライフスタイルの多様化にともない個性化、差別化志向がすすんでいます。このような変化に対応するために、マツダ株式会社が新設した次世代を担う販売チャネル「ユーノス」です。
ユーノスはユーザーの本物志向を満足させるため、よりカスタムメイドに近い商品展開を基本としています。チャネルイメージの核を車文化発祥の地、ヨーロッパに求め、ゆとりあるネーミング、伝統と気品をモダナイズしたロゴタイプを核にして、店舗空間までのチャネルアイデンティティづくりを行いました。ユーノスは単に車を売るだけでなく、メカニズムやスペックでは語れない車のたたずまいを伝える場づくりを目指しています。
Japanese car styling has been in distinctive trend of personalizing and differentiation reflected diversified people's life style. EUNOS is Mazda's sales channel for the next generation in such trend. To respond to users' authenticity oriented taste. EUNOS's primary product lines are closer to custom made. The core of a channel identity ranging from logotype, centered by modernized grace and traditional feeling, to the sophisticated naming was developed. The channel is not just only for selling a car but aiming at creating the venue to tell the atmosphere of a car that neither mechanism nor specification can delineate.