「ミュージアムショップ」VI計画
国立科学博物館
“Museum Shop” Visual Identity
The National Science Museum
Category: Branding Date: 1994
新しい時代の博物館は、「社会に開かれた知的アミューズメント」であることが要請されています。疑似体験、代理体験ができる参加型の展示方式であること。子供のみならず大人も楽しむことができる知的なプログラムが組まれ、最新情報のイベントを企画し、博物館が生涯学習の場であることを目指しています。ミュージアムショップのVI計画は「Look & Feel」のコンセプトをもとに、一新した国立博物館のイメージ発信の核になっています。
Museums in our times are suggested to be an "intellectual amusement opened for society." They are trying to be the place for lifelong study by employing the participation type display system in which people can make simulated and proxy experience, setting up intellectual program that not only children but also adult can enjoy and planning the event for latest information. Visual Identity Planning with the concept of "Look and Feel" was making the venue that was appealing the totally renewed image of the National Science Museum.