「タイム・セレクション・コンノ」VI計画
東京セイコー時計株式会社
“Time Selection Konno” Visual Identity
Tokyo Seiko Sales Company
Category: Branding Date: 1986
現在、時計店は、時計を売り修理する店から「時」を贈るための店舗空間へと様変わりが求められています。
人それぞれの心を宝飾のエッセンスにたとえて、複数のパターンでそれを表現したシンボルマークは、自由に組み合わすことができ、変化に富んだ魅力を引き出せます。自由に選べる数種類の包装紙、ギフトカード、値札、パッケージ、ショーケースから「時」をテーマにしたオーディオヴィジュアル、そして店舗空間へ。
「時を贈る」テーマは人それぞれの時への想いを包んで、心を贈ります。
Today's Jewelry stores are being suggested to change from a store selling and repairing watch to a store space presenting "time."
The Symbol Mark was expressed with multiple patterns by taking every person's spirit as essence of jewelry. The mark can be freely assembled for inducing variety of charm. It can be adapted to range from several kinds wrapping papers for customers' free selection, gift card, price tag, package show case, audio visual presentation with the theme "time," to store space. The theme "presenting time" presents every one's thought by the wrapping.