家庭用はさみ「フィットカット カーブ」
プラス株式会社
Fitcut Curve home use scissors
PLUS Corporation
Category: Packaging Date: 2004
新開発のカーブ刃によって、切れ味を従来品の約3倍に高めた家庭用はさみ「フィットカットカーブ」のパッケージデザインです。
家庭で日常的に使用する「安心・清潔・実用性」をテーマに、主な購買層の女性が手に取りやすい表情を目指しました。カーブ刃に沿った円弧状の色面は製品特徴を明確に訴求すると共に、軽い力でも楽に切ることのできる軽快なイメージを表現しています。また、姉妹品ではそれぞれの商品特徴を活かした表情作りを積極的に行っています。
Package design for home use scissors Fitcut Curve, a product that has tripled in cutting performance by adopting an original curved blade edge.
Considering its positioning as a daily household product, we aimed for an impression to appeal to women who are the main target, under the design concept "safe, clean, practical." The crescent patterns repeating the curved blade line convey the distinct characteristic of this product, while the soft and light colors express the lightness and ease of usability. Package designs for variation product lines each express their individual uniqueness.