ヘアケア製品「ORGANICS」
日本リーバ株式会社
“ORGANICS” hair care product
Nippon Lever K.K.
Category: Packaging Date: 1996
世界各地で販売される国際ブランド商品には、世界共通のパッケージデザインで販売されるものが数多くあります。
海外で成功をおさめる商品を日本市場に導入するには、日本固有の地域性にあわせた調整が欠かせません。デザインの基本は、他国との整合性を図りつつ、日本市場に適合するための親しみやすく分かりやすいパッケージとすることです。和文の表記をはじめとし、日本市場で好まれるカラーの選択や商品ロゴタイプの精緻化を行うことで、日本の市場にフィットする品質感を形成します。
There are many international brand products sold with a package design in common in various countries.
For a products to be introduced to Japanese market from abroad, adjustment of the product to adapt to the local condition unique to Japan is indispensable. The primary way for an adaptable product package is to produce a user friendly and comprehensible package design. A quality impression fitting Japanese market is created by selecting a color scheme liked in Japanese trend, and making the Logotype more subtle.