キッコーマン「吟醸醤油」
キッコーマン株式会社
KIKKOMAN “Ginjyo” soy source
Kikkoman Corporation
Category: Packaging Product Date: 2003
日本のしょうゆ業界トップシェアのキッコーマンは、大量生産・供給の先兵です。
しかしこの事実が、地方のしょうゆとの比較において不利に働くこともあります。大量生産もしているが、このような手作り製品もあることを訴求したい。いわば「手作り感を伝えたい」そんな要望からこのプロジェクトは展開しました。
8ヶ月の長期低温熟成が特長で色鮮やかで淡く旨みが強い、つけ・かけ専用の卓上ユース。品質はトップクラスの高級品。けれどパッケージのイメージは金ピカではなく素朴で無骨な本物志向。このイメージを成就すべく一点ラベルは手貼り。和紙風の包みも一点一点てで包み込むといったこだわりの逸品となりました。
Kikkoman, the top sharing company of the industry, is the leader of mass production and supply. However, this factor sometimes works unfavorably for itself in comparison with local soy sauce brewers. Though it was mass produced, the company wanted to appeal that it also had a home made taste like this particular product. The project was developed from company's desire so to speak as"Want to convey home made atmosphere."
The product was specialized for dip and soup of table use with vivid color, light fragrance and strong flavor given through low temperature brewing for eight months as a higher end product with top quality. The expression of the package was not gilded but simple and hefty style oriented. To implement the expression, the label was single and hand pasted. Thus it be came an excellent product hand wrapped in a Japanese wrapping paper.