セルフ販売化粧品「KERI」
ブリストル・マイヤーズ スクイブ株式会社
“KERI” cosmetics for self service shops
Bristol-Myers Squibb K.K.
Category: Packaging Product Date: 1996
KERIは、セルフ販売化粧品市場に「高品質・低価格」を訴求し、20代から30代の化粧品知識を有する女性に受け入れられるように開発されました。
スキンケアシリーズ、メイクアップシリーズ全商品をトータルにデザインすることで、ブランドイメージを高めています。
開発にあたりもっとも留意した点は、低開発コストの条件下で最大限の品質感を出すことでした。単品の品質感を上げるためにパーツを共通化させるなど、の工夫をしています。
KERI was planned for a self-service sales market in appealing "high quality and low price." It was developed for being accepted by women, age bracket from twenty to thirty years old, with good knowledge about cosmetics.
By totally designing all products of skin care series and make up series, the brand image is being kept higher.
The points most carefully dealt with were creating maximum quality feeling under lower developing cost. The plan for higher quality feeling of a single product such as a compatible quality part was implemented.