NEWクレラップ
株式会社クレハ
New “KURE Wrap”
Kureha Corporation
Category: Packaging Product Date: 2009
家庭向け食品包装用ラップが国内で発売されてから2010年で50周年を迎えます。それにあたり「NEWクレラップ」は09年、20年ぶりにデザインを一新しました。
20年間築き上げてきたブランドイメージは保持しながら、個々の要素を見直し、刷新することで、パッケージ全体の鮮度アップを図っています。特にメインビジュアルであるフルーツ画像は新規で撮り下ろし、より自然な表情、空気感やシズル感が伝わるようなイメージ創りを目指しました。
Kureha Corporation had had its fiftieth anniversary in 2010 since the company started to market home-use food wrap. In 2009, the company changed the design of "New KURE Wrap" lines twenty years after they were marketed.
The project was to try refreshing overall package design by reviewing and renovating each element while keeping its brand image being built for the last twenty years. We aimed at creating the image conveying a more natural expression, atmosphere and good sizzled feeling by major visual elements like a newly photographed image of fruits.