男性基礎化粧品「TECH21」
株式会社資生堂
“TECH21” men’s basic skin care
Shiseido Co., Ltd.
Category: Packaging Product Date: 1984
メカに親しんで生活している若い男性に向けた整髪料の容器開発プロジェクトです。
「キャップをスイッチすることで、液状と噴霧状に切り替え可能な1器2様の機能を持ち、中身を押し出す構造はガスに頼らず、胴を持つ手で押すことで実現する。」をコンセプトに構造は白紙状態から出発しました。GKが提案した方式概念をもとに、資生堂と容器メーカー吉野工業の技術陣が難題のメカ設計を解決し、およそ化粧品パッケージらしからぬプロダクトデザイン感覚に徹して、メカ好き世代の調髪動作に向けたハイハンドリング、ハイタッチ商品を実現しました。そのデザインと技術設計は国内外から五つの賞を得ています。
AD:資生堂スタッフ ロゴ:レイ吉村
The design development of a hair care cosmetics container for men who live in the atmosphere familiarizing themselves to a mechanical products. The spray function can be converted for liquid and mist by switching the cap. The project was started from scratch with the concept that pumping structure of the container instead of gaseous propellant for spraying. The concept was proposed by GK and implemented with intensive cooperation of Shiseido and the engineering department of Yoshino Manufacturer. The team resolved a difficult engineering problem, and a product like package rather than cosmetic package was materialized.The feel and use meeting younger users' trend, of hair doing and favor on a mechanical staff, engineering were awarded five awards of both domestic and abroad.
AD: Shiseido staffs/
Logo: Rei Yoshimura