果汁飲料「ウェルチ」ギフト
カルピス株式会社
Fruit Juice Beverage Gift “Welch’s”
CALPIS CO., Ltd.
Category: Packaging Date: 1998
果汁飲料「ウェルチ」のギフト商品のデザインです。市場が低迷する中、果汁スタンダードブランドとして定着したウェルチは、最高峰のアイテムとして、自慢のグレープジュースの多彩な味わいが楽しめるプレミアムギフトを開発しました。缶容器主流の果汁ギフト市場において、あえてガラス瓶容器を採用することでプレミアムタイプの独自のポジショニングを確立しました。果実感あふれる写真を用いたメタリック調のラベルはバラエティ感と美味しさ感を華やかに演出しています。葡萄の木を配した化粧箱は「ウェルチ」ブランドのコアバリューであるグレープへの強いこだわりを表現しています。
This is the design for the gift products of Welch's fruit juice beverage. Having set its brand as the standard of fruit juice in the market while it had been in the doldrums, Welch has developed the premium gift providing pleasant variation of the boasting grape fruit juice. In the market of fruit-juice-gift dominated by canned products, Welch has established its unique position of the premium type daring to employ a glass bottle. The metallic style label composed with the picture full of fruits is brightly producing the variation and good taste. The gift box arranged with a grape vine is expressing Welch's strong adherence to grapes as its core value.