ヘアケア製品「Lux Super Rich」
日本リーバ株式会社
“Lux Super Rich” hair care product
Nippon Lever K.K.
Category: Packaging Product Date: 1993
日本リーバは、一つのカテゴリーの中に多くのブランドを展開しています。マーケティング上のねらいは、製品差別化の維持と製品特性であるダメージヘアカテゴリーにおける市場地位の強化です。
新デザインのポイントは、在来の資産を生かしながら効果的にデザインチェンジを行うことでした。在来品のボトル形状の肩を、健康で美しく豊かな髪を連想させるウェーブラインとして特徴づけるとともに、アイキャッチャーパターンをよりシンプルなポイントマークに改め、ブランドロゴと組み合わせることで高品質感を表現しています。
Nippon Lever K.K. is developing many brands in a single category. The focus of marketing was to have sustainable differentiation of the products, and to strengthen its market position of product characteristics in damaged hair treatment category.
Points of the new design were to make design change effectively in utilizing existing assets. Their bottles were shaped in distinctive wave lines reminding of healthy, beautiful and rich hair. By changing the eye catcher pattern to a simple point mark and making the Brand Logo to a signature, quality atmosphere was produced. The products made goods of psychological daily life scene.