「LAWSON」デイリーフーズパッケージ
三菱商事パッケージング株式会社
“LAWSON” Daily Foods
Mitsubishi Shoji Packaging Corporation
Category: Packaging Date: 1998
コンビ二エンスストアの販売比率の中で、オリジナルブランドの食品群は重要な位置づけにあります。スピードと回転が重視される売り場環境下において、パッケージデザインは散漫な状態にあり、売り場全体での訴求力を弱めていました。そこで、ローソン・デイリーフーズとしてのアイデンティティーを売り場全体で訴求し、効果的かつ効率的な情報伝達を行うために、個別のデザイン開発から売り場を統括的視点で見た個々のデザイン開発へと意識転換を行いました。
キービジュアル核となる「リング型フレーム」を開発し、それを基盤に各カテゴリーの特性に合わせたデザイン開発を行い、売り場全体からの訴求効果を高めました。
The sales ratio among convenience stores' merchandise items, the groups of original brand food products were on important positions. The package design in convenience stores had stayed in the distracted situation under store environment in which the speedy turn over of merchandise was higher priority, and merchandising appeal as a whole had been weakened.
To appeal the identity of Lawson Daily Foods as a whole storefront, and to make effective communication on merchandise, the existing mindset of the store was changed to the respective design development through comprehensive view on storefront. By creating a circle graphic frame as a basic visual key, the design with the key was adapted to the feature of respective categories. Through the design, the highly effective appealing from a store as a whole was materialized.