銘菓シリーズ「菓風百撰」
株式会社伊勢丹
Private Brand “Ka-fu-hyakusen” shop identity plan
ISETAN Co., Ltd.
Category: Packaging Product Date: 1986
百貨店特有の販売方法を生かしたシリーズ商品で、普段ちょっと食べたいおいしい老舗銘店のお菓子(12社・200種)を一堂に集めました。お菓子を気楽に買ってもらうために、陳列方法にも工夫を凝らした新シリーズブランドの開発です。
本商品は商品構成、ネーミング、包材選定、ロゴタイプ、カラースキーム、売り場サービスのあり方、商品の管理方法の範囲までに至っています。
品質の優れたおいしい商品の中身をできるだけアピールするために、パッケージに店舗空間に効果的な演出を図っています。
表現方法をできるかぎり控えめにし、和・洋の性格を展示しない新しいお菓子の世界を描くデザインが試みられています。
Tasty sweets from long established confectioners, that just tempted people to try, got together in one place (twelve confectioners, two hundred kinds). This is the development project of a new series brand that even a sophisticated display method was sought for casual buying of the sweets.
The project encompassed categories ranging from merchandising, naming, wrapping material selection, Logotype, color scheme, the standard of counter service and to merchandise management.
These packages were designed to have effective store interior for the maximum appeal of quality and good taste contents.
With keeping expressive elements moderate possible, the design was tried that a new world of sweets was presented so as not to show conspicuous difference between western style sweets and Japanese one.