「TOYOTA新デザイン看板」
トヨタ自動車株式会社/株式会社博報堂
“TOYOTA New Signboard”
TOYOTA Motor Corporation/Hakuhodo Inc.
Category: Environment Date: 1990
時代に即応するトヨタの新しい姿勢と品格を統一的に訴えるために、トヨタ車販売店6系列の看板デザインを全国規模で一新したプロジェクトです。
表示体系を機能的に整理し、斬新なT形シルエットと流線型のフォルムを採り入れることによって、飛躍的に洗練された存在感のあるランドマークとなりました。
表示面に伸縮性繊維シートを使用の内照式とする先進的な仕様により、昼夜間の視認効果を均一化することに成功しています。
表示と仕様に関する様々なバリエーションについても、詳細にわたるデザインシステムとして開発しました。
共同:株式会社博報堂
This was the project for appealing TOYOTA's new policy and the refinement with unified manner to meet the need of times. The signboard of TOYOTA's six sales channel stores were totally renewed nation wide.
The signboard became a greatly outstanding and sophisticated landmark. The design was produced by re-organizing its sign systems and adapting new T shaped silhouette and stream lined form.
The design also succeeded in making them evenly well recognizable both in day time and night. The effect was brought by advanced specification of inner-lit board with its surface laminated with elastic fabric sheet. It was also developed as the detailed design system for the wider variation of sign and specification.