COLON BOOTH総合デザイン
JR九州リテール株式会社
Total Design of “COLON BOOTH”
JR Kyushu Retail.Inc.
Category: Environment Date: 2003
コロンブースは、博多駅に作られた女性をターゲットとした新しいコンビニエンスストアです。視覚要素の核となるロゴマークは、綴りのなかにリピートするCやOの形態に着目し、それらが正円で構成されているジオメトリック・サンセリフ系の書体をもとにデザインしました。CやOをリズミカル配置することで、特徴的で親しみやすいロゴマークとしています。また、グラフィックから空間に展開するリング状の造形テーマは「COLON BOOTH」がおすすめする商品につけた○印、つまり保証の印を表しており、それが複数展開することで、多くの推奨商品があることを表しています。
本計画では、経営の考え方をすべての視覚要素に展開する為の枠組みを設計し、 ショップカードから内装まで統一したデザイン展開により、確実で強いイメージづくりに成功しました。
COLON BOOTH is a convenient store newly opened in Hakata Station seeing women as a customer. We designed the logo mark making a core of visual elements, paying attention with C and O repeated in the spelling, by using a Geometric-Sans-serif type structured in a circle. Tried to make it as friendly and unique logo mark. Also, the ring-like formative theme laid out into the store space means a circled mark put on the goods COLON BOOTH recommends to customers. Namely it represents a guaranty mark of the store, and multiple use of the mark tells that the store carries many merchandise confident to recommend.
The design project succeeded in creating the store's decent and sound image by the development ranging from the shop card to the interior. The project was backed up by designing the framework in which developing factors relevant to its business ideas into all visual elements.