「近鉄バファローズ」VI計画
株式会社近畿日本鉄道
“Kintetsu Buffaloes” Visual Identity
Kintetsu Buffaloes
Category: Branding Date: 1997
「近鉄バファローズ」は、1997年の大阪ドームヘの本拠地移転を契機にVIシステムを導入しました。
ドームという現代的な観戦空間、大阪都心部への進出、ここに集まる新しいファン層。このような環境の変化により、従来からのダイナミックなチームカラーに加え、現代のスポーツエンタテイメントとして洗練されたイメージづくりが求められました。新しいロゴマークや、米国のハンナ・バーベラ社によるキャラクターを主体に展開されるVIシステムは、ファンや地域に対するオーナー企業のイメージメディアとしても重要な役割を果たしています。
協同:株式会社大広
"Kintetsu Buffaloes" adopted Visual Identity system when it moved its home ground to the Osaka Dome in 1997.
It was surrounded by the updated space for fans, settled in the central part of Osaka City. By the change of its environment, the creation of sophisticated image was required as today's sports entertainment in addition to existing dynamic team colors. Visual Identity system developed along with a new Logotype and a character by Hanna Barbara Co. was playing an important role as an owner company's image media appealing to fans and local communities.
Cooperated with: Daiko Advertising, inc.