「アンリツ」CI計画
アンリツ株式会社
“Anritsu” Corporate Identity
Anritsu Corporation
Category: Branding Date: 1986
光技術、エレクトロニクス、メカトロニクス、さらにソフトテクノロジーなどハイテク最先端の専門機器メーカー、アンリツの、社名変更にともなうCI運動の一環として導入したVI計画です。ロゴマークはシャープ&デリケートをテーマにデザイン。企業色のグレイはハイテク集団の核心を、アンリツグリーンは意欲あふれて世界に貢献しようとする人間集団を表しています。
デザインは社旗・社章・製品・包装・社屋施設・印刷物・事務帳票類・服装・車両・広告PRなどにわたって実体に即して展開し、それを社内各部署によるシミュレーションをへて、分かりやすいマニュアルにまとめました。
A visual identity project of the Anritsu Corporation was planned as a part of activities for Corporate Identity when the company changed its name. The Anritsu Corporation is the manufacturer of advanced and high-tech professional equipment for optical technology, electronics, mecha-tronics and various soft ware technologies. The Logo Mark was designed with themes sharp and delicate. The corporate color in gray expresses the core of high-tech group, and Anritsu green expresses a group of people who intend to contribute to the world with strong will. The design was developed and practically applied to corporate banner, badge, product, package, building, facility, printed matter, official forms, uniform, vehicle and promotional materials. It had been digested in a comprehensible manual after the simulation in respective departments was conducted.