TOCLAS ブランディング計画
トクラス株式会社
TOCLAS branding plan
Toclas Corporation
Category: Branding Date: 2014
トクラス株式会社(旧ヤマハリビングテック株式会社)の社名変更にともなうブランディング計画。 ブランド調査から名称の設定、 ロゴマークを中心とした視覚要素の整備、 一部の商品開発まで総合的に携わった。
ロゴマークは、 TOCLASブランドの「くらしをつくる品質と意思」を形象化し、 企業理念である「お客様の『まいにち』と暮らす」を、 言語を越えて伝達できる「チェックマーク」を象徴的に用いて表現した。
Yamaha Living Tech Co., Ltd changed its name to Toclas Corporation on October 1, 2013. GK was involved in the rebranding process, from conducting a brand survey, naming, the development of visual elements including the logo mark, and partially in the logo in order to visualize the “quality and intention” of Toclas products to enrich people’s daily life, and to convey the company’s philosophy “to live to support customers’ daily life.”
▶︎ プロダクトデザイン:GKインダストリアルデザイン▶︎ Product design: GK Industrial Design