「JRA」イメージアップ計画
特殊法人日本中央競馬会
“JRA” Renovation Campaign
JAPAN RACING ASSOCIATION
Category: Branding Date: 1987
馬は美しい。新しいシンボルマークは緑の草原とそこに疾駆する馬の姿をモチーフにして生まれました。競馬は、日本ではこれまで賭けごとの側面が強調されるあまり、マイナスイメージを潜めていました。
しかし競馬を楽しむさまは、もともと知的で格調高いスポーツ性とゲーム性にあり、健康感にあふれています。ホースレース本来の伝統を生んだ英国のノーブルな感覚を継承し、だれにも分る新鮮で親しみやすいイメージに視覚化することによって、日本の競馬も明るく洗練されたスポーツレジャーへと変わりました。この良質化のコンセプトのもとに、各種の施設や環境、広報・宣伝ほかの充実もはかられています。
協同:株式会社博報堂
The horse is beautiful. The new symbol mark was born with the motif of a green field and a horse running in the field. In Japan horse racing used to have a negative connotation through emphasizing gambling aspects.
However, the entertainment of horse racing is originally derived from intellectual and sonorous game and sports feeling, and filled with healthy atmosphere. Japanese horse racing has changed into cheerful and sophisticated sports leisure. The change was brought by visualizing it in fresh and familiar image to every body, and conveying British noble feeling that nurtured tradition essential to horse racing.
Cooperation: Hakuhodo Inc.