「ルノートル」VI計画
株式会社西武百貨店
“LENOTRE” Visual Identity
THE SEIBU DEPARTMENT STORES, LTD.
Category: Branding Date: 1990
フランスの三大シェフのひとり、ガストン・ルノートル氏が創設した高級食品ブランド「LENOTRE/ルノートル」。日本市場でフランス直輸入の本場の味、洗練された味を提供することが基本戦略です。
商品パッケージの開発と同時に、ルノートルブランドが日本でのより浸透し、成長することを目ざしました。
贈答品のしつらえにとどまらず、日常で本物を味わっていただこうとする思いが込められています。
A gourmet food brand "Lenotre" was established by Mr. Lenotre, one of the three greatest chefs in France. The primary strategy of the company was to provide Japanese market with refined and genuine taste directly imported from France. While the package of a merchandise was developed, more permeation and growth of the Lenotre in Japan was intended.
Not limited to setting up of gift items but a company's wish for customers to taste genuine thing daily were represented.